Cele czytelnicze na 2019

Zbliża się Nowy Rok. Wiele osób w tym okresie wyznacza sobie cele do spełnienia w nadchodzących dwunastu miesiącach i ja nie jestem wyjątkiem. Postanowiłam jednak podzielić moje cele na kilka kategorii. Jedną z tych kategorii są cele związane z czytaniem. Oto one:

1) Przeczytać minimum 48 książek (cel na goodreads) – W 2018 roku początkowo moim celem było przeczytanie 36 książek. Po kilku miesiącach zwiększyłam ten cel, a ostatecznie i tak przeczytałam więcej (74 książki na dzień, w którym piszę tego posta). Logicznie powinnam więc spróbować przeczytać jeszcze więcej. Dlaczego więc wyznaczam sobie mniejszy cel? Głównie ponieważ z powodu kilku planów związanych z życiem osobistym podejrzewam, że nie będę miała aż tyle czasu na czytanie, a średnio 4 książki na miesiąc to i tak sporo.

2) Pisać więcej recenzji – Po wejściu na mój profil na goodreads można zauważyć, że bardzo rzadko piszę recenzje książek, które przeczytałam (zakładając, że w ogóle chociażby ocenię książkę). Jest to coś, co chciałabym zmienić, stąd właściwie ten blog. Liczę, że w ten sposób uda mi się zmotywować siebie do wyrażania swoich opinii.

3) Przeczytać wszystkie “głośne” książki ostatnich kilku lat i zmniejszyć listę książek “do przeczytania” – Ten cel jest dość oczywisty, po prostu trochę mi się ich nazbierało. Głównie jest to fantastyka Young Adult, więc zobaczymy, jak to pójdzie.

4) Czytać więcej literatury “New Adult” – Czas spojrzeć prawdzie w oczy, nie jestem już nastolatką i powoli książki o nastolatkach przestają do mnie przemawiać. Pora więc sięgnąć po coś, gdzie bohaterowie są w podobnym do mnie wieku, żebym znowu miała z kim się utożsamiać.

5) Wrócić do czytania komiksów na bieżąco – Kiedy wciągnęłam się w komiksy, czytałam je kiedy wychodziły kolejne zeszyty (na tyle, na ile się dało oczywiście), a potem zaczęło się pisanie magisterki, potem praca i w sumie przez ostatnie półtora roku bardzo straciłam wątek aktualnych wydarzeń komiksowych. Na pewno muszę zmniejszyć liczbę tytułów, po które sięgam, ale bardzo bym chciała wrócić do bycia na bieżąco.

Mam nadzieję, że będziecie mi towarzyszyć w nadchodzącym roku w mojej przygodzie z czytelnictwem i próbach osiągnięcia moich celów.

A wy? Jakie macie plany książkowe na 2019?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czarownice i siła dziewczyn w komiksach

Jak przeczytać 30 książek w miesiąc, czyli w skrócie o readathonach